Huisregels

Mondgezondheid maakt deel uit van de algemene gezondheid. Ons doel is om u te helpen een optimale mondgezondheid te bereiken en te behouden. In onze praktijk gelden de volgende huisregels:

  • Bij onze kennismaking verzamelen wij de noodzakelijke gegevens om uw huidige mondconditie in kaart te brengen en uw wensen te bespreken. Hiervoor moet de gezondheidsvragenlijst ingevuld worden. Zo kunnen wij zo optimaal mogelijk aan uw verwachtingen voldoen.
  • Graag bij een eerste afspraak in onze praktijk een legitimatiebewijs meenemen.
  • Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak.
  • Indien u pijn heeft, belt u ons dan bij voorkeur voor 12:00 uur, zodat wij u dezelfde dag nog kunnen helpen.
  • Het is mogelijk dat een behandeling uitloopt, bijvoorbeeld als de tandarts een spoedgeval moet behandelen. Wellicht zult u hierdoor even moeten wachten tot u aan de beurt bent. De uitlooptijd is op geen enkele manier op de tandarts / mondhygiënist te verhalen. U kunt ons helpen uitloop te voorkomen door op tijd of bij voorkeur 5 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn.
  • Bij bezoek in de praktijkkamer graag uw mobiele telefoon op stil zetten.
  • Wijzigingen in verzekering, (e-mail)adres, telefoonnummer of medicatiegebruik tijdig doorgeven. Dit kan ook via het contactformulier op deze website.
  • U bezoekt de praktijk tenminste 1 maal per jaar voor een gebitscontrole.
  • Wij sturen elke dag een afspraak herinnering per e-mail naar onze patiënten voor een afspraak die de volgende dag gepland staat. Dit is een gratis service die wij verlenen aan onze patiënten, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, dan betekent dit dus niet dat uw afspraak niet door zou gaan.
  • Bij een niet nagekomen afspraak of wanneer korter dan 24 uur van tevoren geannuleerd wordt, kunnen wij de kosten in rekening brengen.
  • Wanneer u een afspraak wilt annuleren dan doet u dit telefonisch.
  • Wij behouden ons het recht om patiënten die regelmatig hun afspraken niet nakomen, uit te schrijven.

 

 

  • Wij maken voor onze facturering gebruik van de service van Infomedics.
    Wilt u geen (digitale) facturen ontvangen via Infomedics, dan kunt u de factuur na afloop van de behandeling contant te voldoen (pinnen  is ook mogelijk).
  • Bij behandelingen boven €150,- ontvangt u van ons een begroting.
  • Wij werken graag in een schone mond. Graag voorafgaand aan een afspraak de tanden poetsen; thuis of in onze poetshoek.
  • Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.
  • Waak zelf over uw eigendommen. Tandartspraktijk Julianadorp is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen. U wordt geadviseerd uw eigendommen niet onbeheerd achter te laten.
  • Wij vinden uw privacy belangrijk. Patiënteninformatie wordt niet aan derden door gestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met mede weten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing).
  • Wij meten met regelmaat de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Vanzelfsprekend kunt u deze ook melden bij de balieassistente en/of de tandarts.
  • Heeft u een klacht, maak deze bespreekbaar.